Overslaan en naar de inhoud gaan
Home

Main navigation

  • visie
  • activiteiten
  • praktische info
  • onderzoek
  • UDL
  • partners

Activiteiten

Akkerbouw
akkerbouw
Bosbouw
bosbouw
Fruitteelt
fruitteelt
Kleinvee
kleinvee
Serreteelt
serreteelt
Melkvee
melkvee
Algemeen
algemeen
Het_Weer
het weer
Groene_Vingers
groene vingers

Wie eet wie? (tweede graad)

De leerlingen kunnen verwoorden dat organismen voor hun energievoorziening afhankelijk zijn van andere organismen en kunnen de plaats van een organisme binnen een voedselkringloop

Sectoren
Akkerbouw

Regenwormen, kriebelen ze echt? (tweede graad)

De leerlingen zoeken oplossingen om de bodem van de akker in evenwicht te houden.  De leerlingen zien in dat bepaalde ongewervelden absoluut noodzakelijk of te vermijden zijn in o

Sectoren
Akkerbouw

Heb ik straks groenten (en fruit) genoeg ? (tweede graad)

De kinderen vergelijken de grootte van hun perceel met een norm (minimumoppervlakte voor een half jaar groenten en fruit).  

Sectoren
Akkerbouw

Groenten met een zonnebril op! (tweede graad)

De leerlingen kunnen een perceel op verschillende manieren oriënteren.

Sectoren
Akkerbouw

Hier komt een pak volk over de vloer

De leerlingen kennen de visie en de economische structuur van een C.S.A.-boerderij.

Sectoren
Akkerbouw

Groenten met een zonnebril op!

De leerlingen kunnen een perceel op verschillende manieren oriënteren.

Sectoren
Akkerbouw
Groene Vingers

Een bodem van staal of van (zand)leem ?

De leerlingen kunnen proefondervindelijk de bodemsoort van een perceel bepalen en een aantal kenmerken van deze bodemsoort achterhalen.

Sectoren
Akkerbouw
Groene Vingers

Wat gaat het rap vooruit!

De leerlingen kunnen de werking van een aantal landbouwwerktuigen verwoorden.  De leerlingen beseffen dat technische realisaties een eigen geschiedenis hebben.

Sectoren
Akkerbouw

Groeien in de warmte

De leerlingen kunnen het belang van de temperatuur voor de groei van groenten systematisch onderzoeken. 

Sectoren
Akkerbouw
Groene Vingers

Onze akker in mini – plattegrond + schaal

De leerlingen kunnen de akker/moestuin op schaal tekenen (gelijkvormigheid).

Sectoren
Akkerbouw
Groene Vingers

Paginatie

  • Huidige pagina 1
  • Page 2
  • Volgende pagina ››
  • Laatste pagina Last »

School@Platteland is een gezamenlijk initiatief van Hogeschool VIVES en de dienst landbouweducatie van Inagro, mogelijk gemaakt dankzij financiële steun van ELFPO en het Agentschap Landbouw en Zeevisserij.

European flag
Group 130 1
Vlaamse land maatschappij 2
Logo wvl
Logo inagro
Logo
FreeSample Vectorizer io LO Endorser Agentschap Landbouw Zeevisserij groen NL

Main navigation

  • visie
  • activiteiten
  • praktische info
  • onderzoek
  • UDL
  • partners