Wie eet wie? (tweede graad) De leerlingen kunnen verwoorden dat organismen voor hun energievoorziening afhankelijk zijn van andere organismen en kunnen de plaats van een organisme binnen een voedselkringloop Sectoren
Regenwormen, kriebelen ze echt? (tweede graad) De leerlingen zoeken oplossingen om de bodem van de akker in evenwicht te houden. De leerlingen zien in dat bepaalde ongewervelden absoluut noodzakelijk of te vermijden zijn in o Sectoren
Heb ik straks groenten (en fruit) genoeg ? (tweede graad) De kinderen vergelijken de grootte van hun perceel met een norm (minimumoppervlakte voor een half jaar groenten en fruit). Sectoren
Groenten met een zonnebril op! (tweede graad) De leerlingen kunnen een perceel op verschillende manieren oriënteren. Sectoren
Hier komt een pak volk over de vloer De leerlingen kennen de visie en de economische structuur van een C.S.A.-boerderij. Sectoren
Groenten met een zonnebril op! De leerlingen kunnen een perceel op verschillende manieren oriënteren. Sectoren
Een bodem van staal of van (zand)leem ? De leerlingen kunnen proefondervindelijk de bodemsoort van een perceel bepalen en een aantal kenmerken van deze bodemsoort achterhalen. Sectoren
Wat gaat het rap vooruit! De leerlingen kunnen de werking van een aantal landbouwwerktuigen verwoorden. De leerlingen beseffen dat technische realisaties een eigen geschiedenis hebben. Sectoren
Groeien in de warmte De leerlingen kunnen het belang van de temperatuur voor de groei van groenten systematisch onderzoeken. Sectoren
Onze akker in mini – plattegrond + schaal De leerlingen kunnen de akker/moestuin op schaal tekenen (gelijkvormigheid). Sectoren