Heb ik straks groenten (en fruit) genoeg ? (tweede graad) De kinderen vergelijken de grootte van hun perceel met een norm (minimumoppervlakte voor een half jaar groenten en fruit). Sectoren
Ongewenst bezoek De leerlingen kunnen de gegevens uit insectenvallen correct interpreteren en aangepaste maatregelen helpen uitvoeren Sectoren
Ons Glazen Huis meet… De leerlingen berekenen de totale oppervlakte van de serre, waarbij ze onregelmatige oppervlakken in gekende vlakke figuren verdelen en afronden. Sectoren
Gaan we straks maïs kneuzen ? (= oogsten) De leerlingen berekenen de (verse) maïsopbrengst van een perceel (per ha). Sectoren
Eitjes van vrije uitloop? De leerlingen kunnen de oppervlakte van de kippenren en het kippenhok berekenen en vergelijken met de wettelijke normen voor vrije uitloop eieren. Sectoren
Ongewenst bezoek De leerlingen kunnen de gegevens uit zelfgebouwde feromoonvallen correct interpreteren (nuttig vs. schadelijk). Sectoren
Planten we dit jaar tomtommers ? De leerlingen kunnen teelten op basis van een aantal rentabiliteitsfactoren (opbrengst per ha, vermoedelijke verkoopprijs, groeisnelheid) vergelijken. Sectoren
Is mest van levensbelang? De leerlingen berekenen de oppervlakte van een te bemesten perceel en zetten de oppervlakte om in landmaten. Sectoren
Vreemde vormen… De leerlingen berekenen de oppervlakte van enkele onregelmatige percelen. Hierbij moeten ze leren omstructureren en afronden. Sectoren